Conlucrarea dintre om şi Duhul Sfânt în procesul sfinţirii (1)

în fiinşă

Reclame

Rolul Duhului Sfânt în procesul sfinţirii

Modul prin care Dumnezeu colaborează cu credinciosul, printr-o relaţie personală a fiecărui om este Duhul Sfânt. Duhul Sfânt este a treia persoană din trinitate, care conlucrează împreună cu Dumnezeu Tatăl şi Dumnezeu Fiul. După lucrarea Fiului, începe lucrarea Duhului Sfânt, trimisul Tatălui şi Fiului pentru a face aplicabilă în viaţa credinciosului, răscumpărarea. Astfel, Domnul Isus vorbeşte despre acest Duh Sfânt care e trimis în Numele lui Dumnezeu cf. Ioan 14.26. Rolul Duhului Sfânt este cel a regenerării sau altfel spus al trăirii unei noi vieţi cf. Ioan 3.5-8.

Apoi Duhul Sfânt lucrează în credincios sfinţirea. În 1 Petru 1.2 scrie: „…după ştiinţa mai dinainte a lui Dumnezeu Tatăl, prin sfinţirea lucrată de Duhul, spre ascultarea şi stropirea cu sângele lui Isus Hristos„. Apoi puterea pentru lucrarea lui Dumnezeu este dată de Duhul Sfânt cf.Fapte 1.8. Lucrarea Tatălui este începută de Fiul şi apoi este desăvârşită în om de Duhul Sfânt care prelucrează fiinţa omului pentru planul lui Dumnezeu. Activitatea Duhului Sfânt în fiinţa omului are rolul de a curăţii, de a purifica, de a sfinţii trăirea. Nu putem spune că Duhul Sfânt lucrează numai în omul necredincios ci el are diferite moduri de lucrare cu fiecare om în parte. În omul necredincios, lucrează prin convingerea de robia păcatului, de murdăria lumii din pricina fărădelegilor, cf.Ioan 16.8-11, FA 7.51, dar în omul credincios, care a avut deja experienţa convertirii la Hristos, vorbim deja despre o lucrare de ispăşire iniţială care defineşte o detaşare totală a trăirii în păcat: „Şi aţi fost spălaţi unii din voi! Dar aţi fost spălaţi, aţi fost sfinţiţi, aţi fost socotiţi neprihăniţi, în Numele Domnului Isus Hristos, şi prin Duhul Dumnezeului nostru” (1 Cor.6.11).

Martyn Lloyd-Jones afirmă ca nici un credincios nu poate să spună ca nu are nevoie de sfinţire sau că ar putea trăi fără ea tocmai din motivul că sfinţirea îşi are originea în dumnezeire. Decedarea faptelor trupeşti, a firii pământeşti este posibilă numai cu ajutorul Duhului Sfânt iar acesta vine numai acolo unde este acceptat, dorit. În momentul în care avem în noi puterea Duhului Sfânt putem fii siguri că biruinţa împotriva păcatului este sigură.

Henry C. Theissen afirmă: „Socotirea sfinţeniei lui Hristos ca sfinţire a noastră însoţeşte socotirea dreptăţii lui Hristos ca dreptate a noastră„. Natura lui Dumnezeu contopită în om duce la sfinţenie, care defapt e rezultatul credincioşiei faţă de Dumnezeu „şi să primească, prin credinţa în Mine, iertarea de păcate şi moştenirea împreună cu cei sfinţi” (Fapte 26.18).

Din momentul în care Duhul Sfânt a lucrat în om despărţirea de păcat, de omul cel vechi, urmează o creştere a omului nou în Hristos, adică a unei vieţi de sfinţire. Această nouă viaţă este dovedită, făcută vizibilă prin „roada Duhului” aşa cum o numeşte Biblia, iar această roadă este:”dragostea, bcuria, pacea,răbdarea,bunătatea,facerea de bine,credincioşia,înfrânarea poftelor” (Galateni 5.22-23). Aceste roade ale Duhului Sfânt oglindesc atributele lui Dumnezeu în om. Nicidecum un om prin propriile puteri nu poate ajunge la o asemenea stare,însă prin puterea Duhului Sfânt care lucrează în om voia lui Dumnezeu, omul devine destoinic pentru a „face să moară faptele trupeşti” şi mai mult să ascedem în sfinţire după voia lui Dumnezeu.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s