Sărbătoarea creştină a Naşterii Domnului Isus Hristos (2)

Iosife, fiul lui David, nu te teme sa iei la tine pe Maria, nevasta ta, caci ca s-a zamislit in ea este de la Duhul Sfant” (Matei 1.20).

iosif si mariaMaria a zis ingerului: Cum se va face lucrul acesta, fiindca eu nu stiu de barbat? Ingerul i-a raspuns: Duhul Sfant Se va cobora peste tine, si puterea Celui Preainalt te va umbri. De aceea Sfantul care Se va naste in tine, va fi chemat Fiul lui Dumnezeu” (Luca 1.34-35).

Am ales cele doua texte care cuprind cuvintele adresate lui Iosif  si Mariei de catre ingeri, cuvinte care spun ca Maria este insarcinata de la Duhul Sfant. Planul divin s-a manifestat printr-o actiune preaputernica, decisiva si unica a Duhului Sfant, care creaza viata acolo unde nu exista. Prin acest mod al neinterventiei naturii umane, prin puterea divina, se intelege asa cum s-a si spus de ingeri: El este Fiul lui Dumnezeu.

In viata Domnului Isus va interveni mai trziu o a doua oara o actiune similara a Duhului Sfant, ma refer la cea care produce invierea lui Isus din morti. Si in acest caz Duhul Sfant a creat viata acolo unde nu era. Acest mod de nastere a lui Isus nu este o fabulatie, un mit apartinand altor religii. De mentionat si de stiut faptul ca Duhul Sfant nu a fost „inlocuitorul” masculin de origine divina care ar avea ceva in comnun cu Maria ca fiinta umana feminina. Aici, in cazul Domnului Isus, elementul miraculos nu este altul decat cuvantul de origine divina care, prin inger, a fost „purtat” spre Maria. Aceasta nastere este profetita de proorocul Isaia cu mult timp inainte, aprox. 700 ani (Isaia 7.14).

Termenul original in ebraica pentru „fecioara” este almah iar tradus in greceste din Septuagina este parthenos, care se refera la o fecioara alfata la varsta casatoriei, terman intalnit des in Vechiul Testament pentru a indica ideea de fecioara (Genesa 24.43; Cant. Cantarilor 1.3; Isaia 7.14). Un alt lucru referitor la importanta nasterii din fecioara, din Duhul Sfant, este legat de scopul divin de ispasire a pacatelor precum si mantuirea omului (Evrei 7.25-26). De aici rezulta faptul ca Isus s-a nascut ca fiinta omeneasca dintr-o femeie; a fost om fara pacat pentru ca a fost zamislit de la Duhul Sfant si a fost Dumnezeu pentru ca l-a avut ca Tata pe insusi Dumnezeu. A suferit ca om, avand compasiune pentru slabiciunea umana, are putere sa eliberare, salvare pentru ca e Fiul lui Dumnezeu, fiind El insusi Mielul de jertfa dar si Mare Preot care mijloceste pentru noi.

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s