„Şi ochii frumoşi pot privi urât”

Am citi acest citat undeva şi m-am gândit mult la el. E atât de adevărat!! Tendinţa noastră este de a privi la om şi a-l cataloga în funcţie de cum arată. Adesea însă, aparenţele înşală. Ce dezamagiţi ramânem atunci când un om pe care spunem că îl cunoaştem, ne dezamageşte.

Inevitabil avem tendinţa de a ne izola. În spatele ochilor este defapt inima. Când inima e curată ochii vor privi curat, frumos. Dacă inima e plină de venin atunci ochii vor privii urât şi nesinceri.

Remediul este doar prin vindecare. Vei fi tentat să spui că vina e la alţii. Totuşi, analizează-te. Tu nu trebuie să fii cum sunt cei răi. Dacă nu te păzeşti de cei răi, de cei clevetitori, de cei bârfitori, de cei leneşi, de cei superficiali, de cei fireşti, de cei lacomi, de cei ipocriţi, etc, vei ajunge şi tu ca ei.

Îmi aduc aminte că într-o perioadă o persoană îmi tot spunea despre altcineva vorbe slabe, îl discredita, crea o imagine urâtă despre respectiva persoană din pricina anumitor evenimente petrecute între ei. După o bună bucată de timp m-am trezit în sinea mea că şi eu văd la fel pe respectiva persoană deşi mie nu îmi făcuse nimic din tot ceea ce mi se spunea despre ea. M-am trezit dus de vorbele respectivei persoane iar eu nu făceam nimic în privinţa aceasta. M-am deşteptat într-un târziu. Am luat măsurile necesare ca ochii mei să nu privească urât. Am avut nevoie de o perioadă de ”vindecare” dar ştiu acum că nu mai pot di indus în eroare.

Ochii tăi să privească drept şi pleoapele tale să caute drept înaintea ta”. Prov.4.25

 

 

Lasă un răspuns

